13 Aralık 2011 Salı

ÇOCUK MECLİSİ BAŞKAN VE YÖNETİMİNİ BELİRLEDİ

ÇOCUKLAR DEMOKRASİ KÜLTÜRÜNÜ ÖĞRENİYOR

ÇOCUK MECLİSİ BAŞKAN VE YÖNETİMİNİ BELİRLEDİ

ALİAĞA- İZMİR (13.12.2011) - Çocukların yönetime katılması, Demokrasi kültürünün küçük yaşlardan itibaren kazandırılması, kent yaşamına uyum ve sosyalleşmenin sağlanması amacıyla Aliağa Kent Konseyi Bünyesinde kurulan Çocuk Meclisi, çalışmalarına başladı. Geçtiğimiz hafta kurulan Çocuk Meclisi’nde son olarak Başkan ve Yönetim Kurulu üyeleri seçimi yapıldı. 

ÇOCUKLAR “SEÇİM”LE TANIŞTI
“Aliağa Kent Konseyi Çocuk Meclisi” kurulduktan sonra ilk toplantısını Aliağa Ticaret Odası Seminer Salonunda yaptı. Toplantıda Meclisin ilk başkan ve yönetim kurulu üyeleri belirlenirken, çocuklar da demokrasinin olmazsa olmazı seçimlerle tanıştı. Seçimlerde, Rehber öğretmenler Divan heyetini oluşturdu.  

İlk Meclis Toplantısında Çocuk Meclisi’nin tüzüğü oy birliği ile kabul edildi. Meclisi üyesi çocuklar, Ecem Büşra Ergün’ü Çocuk Meclisi Başkanı seçerken, Yönetim Kurulu; Gamze Tanrıverdi, Deniz Kekeç, Gizem Türkel, Feritcan Demirli, Sezer Erşan ve Özgür Kır’dan oluştu.

MECLİS BAŞKANINDAN İLK DEMEÇ
Aliağa Kent Konseyi, Çocuk Meclisi Başkanlığına seçilen Petro Kimya İlköğretim Okulu 8. Sınıf öğrencisi Ecem Büşra Ergün, “Beni başkanlığa seçen tüm Meclis üyelerine teşekkür ederim. Bundan sonra arkadaşlarımızla birlikte çok güzel çalışmalar yapacağız” dedi

KOMİSYONLAR SEÇİLECEK
Çocuk Meclisi tüzüğüne göre, Aliağa’da yaşayan 7-14 yaş arasındaki her çocuk “Çocuk Meclisi’nin doğal üyesi oldu. Okullarda yapılan seçimlerle belirlenen okul temsilcisi çocuklar, Çocuk Meclisi üyesi olarak görev yapacak. rehber öğretmenler Selda Çetin, Hülya Küçükakyüz ve Bayram Şimşek yönetim kuruluna destek olacak. Meclis toplantısına katılan Toplum Destekli Polisler de Meclis çalışmalarına katkı sağlayacak. Çocuk Meclisi’nde gelecek hafta Spor, Eğitim, Ulaşım, Aile gibi alt komisyonlar kurulacak. Çocuklar komisyonlarda sorunlara çözüm arayacak.