10 Eylül 2011 Cumartesi

DUNYANIN EKSENI DOGUYA KAYDI

DÜNYA'NIN EKSENİ DOĞUYA KAYDI SU ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ YÖNÜNÜ DOĞUYA DÖNDÜ

BALIKLAR DOĞUYA YÜZÜYOR!

Dünya ticaretinin ekseninin Çin ve Hindistan'a kayması nedeniyle, Su
Ürünleri Tanıtım Grubu Uzakdoğu'yu "Hedef Pazar" belirledi. STG, Hong Kong'da
düzenlenen Asya Su Ürünleri Fuarı'nda Türk levreği, çipurası ve alabalığını
görücüye çıkardı. STG Başkanı Melih İşliel, Çin'de 200 milyon alım gücü
yüksek müşteri kitlesi olduğunu, bu kitleye Türk levreği, çipurası ve
alabalığı yedirmek istediklerini belirtti.

Türkiye'nin ihracatta yıldız sektörlerinden su ürünleri sektörü Avrupa
pazarında yüzde 25 pazar payına ulaştıktan sonra yönünü dünya ticaretinin
yeni gözdesi Çin ve Hindistan'a çevirdi. Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG),
6-8 Eylül 2011 tarihlerinde Hong Kong Convention &Exhibition Center'da
düzenlenen Asya Su Ürünleri Fuarı'na info stand ile katıldı ve Türk su
ürünlerinin tanıtımını yaptı.

2020 yılında Çin ve Hindistan'ın dünya ekonomisinde büyük pay sahibi
olacağını belirten Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih İşliel, Hong Kong'un
Çin'e açılan kapı konumunda olduğuna işaret etti.

Çin ve Hong Kong'da 200 milyonluk alım gücü yüksek ve deniz ürünlerini çok
seven ve tüketen bir toplum olduğunu kaydeden İşliel, "Alternatif lezzet ve
türleri denemek istiyorlar. Bizim Akdeniz ürünlerimiz levrek ve çipura hem
Akdeniz mutfağı menülerini sunan restoranlarda, hem de geleneksel Çin
mutfağına girmiş durumda. Çinliler, dünyayı geziyor ve yeni keşfetmeye
başladığı lezzetleri ülkesinde de bulmak istiyorlar. Salt ürünlerimizi değil
aynı zamanda Türk mutfağını da tanıtarak Hong Kong ve Çin'de sürdürülebilir
bir pazar payına erişmek için projeler üreteceğiz" diye konuştu.

ALABALIK'TA BÜYÜK FIRSATLAR VAR

Çin ve Hindistan'ı alabalık için alternatif hedef Pazar olarak gördüklerini
anlatan STG Başkanı Melih İşliel, alabalıktaki büyük fırsatları
değerlendirmek ve yeni ihracat bağlantıları kurmak amacıyla Kasım ayında
düzenlenecek olan Çin Su Ürünleri Fuarı'na katılacaklarını sözlerine ekledi.

Hong Kong'un Çin için antrepo ve re-export merkezi durumunda olduğunu
belirten Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri
Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Asya Su Ürünleri 2011 Fuarı'nın
Uzakdoğu'da düzenlenen önemli bir su ürünleri sektör fuarı olduğunu, 2010
yılında 100 standın yer aldığı fuara bu yıl 148 firma ve kuruluşun
katıldığını, ziyaretçi sayısının ise 6 bin kişiyi aştığını belirtti.

Hong Kong'un, Asya'nın en büyük serbest pazarı ve limanı, en işlek ticaret,
endüstri ve turizm merkezi olması özelliklerini dikkate alarak, Asya Su
Ürünleri Fuarı'na katılma kararı aldıklarını ifade eden Kızıltan, "Hong Kong
dünya ticaret hacmi sıralamasında 13., ticaret hizmetleri ihracatı
sıralamasında 12. sırada yer alıyor. Ayrıca, Hong Kong, bölge merkezleri ve
temsilcilik ofisleri için popüler bir merkez. Diğer yandan, bu ülkenin Çin'in
en önemli ticaret ortağı olma konumu git gide artış gösteriyor. Hong Kong
ekonomisi giderek bir "re-export" merkezi haline gelmek yönünde ilerliyor.
Çin'le iş yapmak isteyen yabancı şirketler Hong Kong'u daha güvenli bir
seçenek olarak görüyor. Bu anlamda, Çin'e girmek için de bu fuara katılım
önemliydi" şeklinde konuştu.

UZAKDOĞU'DA KİŞİ BAŞI BALIK TÜKETİMİ 36 KG.

Asya bölgesinde kişi başı su ürünleri tüketiminin, ortalama 36 kg. olduğuna
işaret eden Kızıltan, şöyle konuştu: "Balık yanında, karides, istiridye,
deniz patlıcanı gibi ürünler de tüketiliyor. Hong-Kong, tam anlamıyla bir
tüketim toplumu. Dünyanın en hızlı gelişen ekonomisinden Hong-Kong'un 2010
yılı itibariyle su ürünleri ithalatı 2,7 Milyar $ olarak gerçekleşti. 2010
yılında ithalatı en fazla artan fasıllar gıda olup, balıkçılıkta yüzde 19,4
artış oldu. Uzakdoğu'nun en iyi fuar merkezine sahip olan Hong-Kong'da
düzenlenen fuarlara katılım çok önemli. Hong-Kong'a çok yakın mesafede ve
Çin Halk Cumhuriyeti'ne bağlı özel yönetim bölgesi olan Makao ise kaliteli
otellerin çok fazla olduğu bir bölge. Oraya bile ihracat yapılsa, ülke
olarak büyük kazanç elde edilecektir."

Su Ürünleri Tanıtım Grubu, Asya Su Ürünleri Fuarı'nda, ziyaretçilere, ihraç
ürünlerimizi tanıtıcı katalog ile balık yemekleri kitapçığı, su ürünleri
ihracatçılarının iletişim bilgilerinin de yer aldığı CD ve çeşitli promosyon
malzemeleri dağıttı. Aynı zamanda ülkemiz balıkları sergilendi ve Türk
balığı imajı yaratılmaya çalışıldı. Tanıtım faaliyetleri kapsamında, fuar
alanında ülkemizi tanıtıcı banner de yer aldı.

Asya Su Ürünleri Fuarı'na katılan Su Ürünleri Tanıtım Grubu'nu STG Başkanı
Melih İşliel, Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri
Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal
Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Sagun ve Başkan Yardımcısı
Vehbi Merzeci, Ege İhracatçı Birlikleri Şefi Serap Ünal ve Uzman Özlem
Gökkan'dan oluşan heyet temsil etti.