10 Eylül 2011 Cumartesi

Fw: GÖRÜNTÜLÜ ! ''ATATÜRK'ÜN GÜLEN YÜZÜ'', FOÇA'DA.

''ATATÜRK'ÜN GÜLEN YÜZÜ'', FOÇA'DA.
Hasan Eser / Demokrat Foça
Yazar-İşadamı Hanri Benazus koleksiyonunda bulunan Atatürk fotoğraflarını Foçalılarla buluşturdu."Atatürk'ün Gülen Yüzü" adlı fotoğraf sergisi, Foça Reha Midilli Kültür Merkezi'de ziyarete açıldı.Foça Belediyesi ve Phokaia Lions Kulübü tarafından düzenlenen serginin açılışını Foça Belediye Başkanı Gökhan Demirağ, yaptı.   

 Serginin açılışında yaptığı konuşmada, Hanri Benazus'a teşekkür eden Demirağ, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün, 'Bir şahsın yaşadıkça memnun ve mutlu olabilmesi için gereken şey, kendisi için değil kendisinden sonra gelecekler için çalışmaktır'  sözünü hatırlatarak, Hanri Benazus koleksiyonunda bulunan Atatürk fotoğraflarının gelecek nesiller için oldukça anlamlı bir örnek olacağına inandığını söyledi.   

 

Atatürk fotoğraflarından oluşan ciddi arşivini Foça'da ziyarete açan Hanri Benazus,  Atatürk'ün Foça'ya gelişiyle ilgili bugüne kadar hiçbir yerde  ortaya çıkmamış  olan  iki ayrı Atatürk fotoğrafını Foça Belediye Başkanı Gökhan Demirağ'a  armağan etti. Benazus, daha sonra sergi hakkında davetlilere hitaben bir konuşma yaptı. Benazus,şunları söyledi. "Konu Atatürk'e geldiği zaman benim için akan sular durur.  Çünkü ben şu anda hayatta olup ta görmüş değil! Atatürk ile beraber olmuş son iki kişiden biriyim. Diğeri de manevi kızı Ülkü'dür. Ülkü, ben ve eşim zaman zaman Türkiye çapında etkinlikler düzenliyoruz. Allah Ülkü'ye uzun ömürler versin. Ülkü benden iki yaş daha küçüktür. Ben Ülkü'nün ağabeyiyim.Bu vasfı taşıdığım için mutluyum. Ben Atatürk'ün masasından leblebilerini yedim. O gün ki kafam ile yediğim o leblebilerin kaça mal olacağını bilemedim. Sonra da eşimle birlikte Türkiye kazan, ben kepçe yurdun dört bir yanında sergiler, konferanslar,dersler okullar derken bu yaşıma geldim.Bütün yıl boyunca çok az bir zamanı kendimize ayırabiliyoruz.Bugünde buradayız sergimizin açılışında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum"  

Foça'lılar ve kenti gezmek için Foça'da bulunanlar sergiye yoğun ilgi gösterdi. Koleksiyonunda 17.000'in üzerinde fotoğraf var olduğunu  belirten Benazus,sergisinde 300 fotoğrafın yer aldığını açıkladı. Sergi 9–10–11 Eylül tarihlerinde ziyarete açık kalacak  

 

HANRİ BENAZUS KİMDİR?  

Hanri Benazus (d. 27 Mart 1930, İzmir), Türk yazar ve iş adamıdır. Bir dönem Altay Spor Kulübü başkanlığını yapan Hanri Benazus, Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazdığı kitaplar ve binlerce fotoğraftan oluşan Atatürk fotoğrafları koleksiyonuyla tanınmıştır.

Kökleri çok eskiye dayanan İzmirli bir aileden gelen Hanri Benzarus, ilk ve ortaöğrenimini İzmir'de yaptı. İzmir Atatürk Lisesi'nden mezun olduktan sonra, maddi olanaksızlıklar nedeniyle yükseköğrenimini tamamlayamadı.

Daha sonra iş yaşamına atıldı ve Yupi Piliç'i kurdu. İş yaşamını sürdürürken, taraftarı olduğu Altay Spor Kulübü'ne başkan seçildi. 11 Aralık 1985-30 Aralık 1987 tarihleri arasında Altay başkanı olarak görev yaptı.

1988 yılında emekli oldu ve aktif iş yaşamını sona erdirdi. Daha sonra yazarlık kariyerini sürdürdü ve pek çok kitap yazdı.