22 Haziran 2012 Cuma

ALİAĞA BELEDİYESİ’NDEN 100 GENCE MESLEKİ EĞİTİM

ALİAĞA BELEDİYESİ, İŞ YAŞAMINA EĞİTİMLE DESTEK OLUYOR

ALİAĞA BELEDİYESİ, SANAYİ KURULUŞLARINDA ÇALIŞANLARA YÖNELİK MESLEK EĞİTİMİ VE SERİTİFİKA PROGRAMLARI BAŞLATI

ALİAĞA/İZMİR (22.06.2012)- "Sosyal Belediyecilik, Çağdaş Kent" vizyonuyla eğitim programlarını toplumun tüm kesimlerine sunan Aliağa Belediyesi, şimdi de Sanayi kuruluşlarında çalışanlara yönelik mesleki eğitim ve sertifika programları başlattı. Aliağa Belediyesi ve Halk Eğitimi Merkezi işbirliğinde yapılacak eğitimleri tamamlayanlar İşyerlerinde yasaların gerektirdiği nitelikte, MEB Onaylı Sertifika alacak

BELEDİYE'DEN SANAYİ'DE ÇALIŞANLARA MESLEKİ EĞİTİM
Türkiye'nin en önemli sanayi kentlerinden Aliağa'da, Aliağa Belediyesi genç işsizlere iş edindirme fırsatlarının yanında mesleki eğitimlerle de donanımlı bilgili ve olmalarını sağlıyor. Aliağa Belediyesi, Aliağa Tüpraş Halk Eğitimi Merkezi ve Bilge Ortak Sağlık ve Güvenlik Birimi ile birlikte imzaladıkları protokol dahilinde çeşitli eğitimler vererek gençlerin sertifikalı olmalarını sağlayacak. Belediye ARGE Birimi koordinasyonunda gerçekleşecek eğitimler halen sanayi kuruluşlarında çalışanlara yönelik olacak. Projenin ikinci aşamasında ise bu eğitimler potansiyel işgücüne yönelik de verilecek. 

KAYNAKÇILIK, İSKELE MONTAJ, İZOLASYON VE SAPANCILIK EĞİTİMİ
Toplam 100 gencin katılacağı 40 saatlik teorik eğitim alacağı kurslar dahilinde kaynakçılık, iskele montaj, izolasyon ve sapancılık eğitimi verilecek. Uygulamalı eğitimler ise fabrikalarda gerçekleşecek. Eğitimin sonunda başarılı olanlara Milli Eğitim Bakanlığı onaylı sertifika verilecek.   

BAŞKAN OĞUZ; "MESLEKİ EĞİTİM HERKES İÇİN HAYATİ ÖNEMLİ" 
Aliağa Belediye Başkanı Turgut Oğuz, mesleki eğitimlerin özellikle sanayide yaşamsal önemde gerekli olduğunu ifade ederek, "Klasik belediyecilik hizmetlerinin yanında, toplumun, iş yaşamının ihtiyaç duyduğu hizmetleri de sosyal sorumluluk gereği yapıyoruz. İşyerlerinde Mesleki Eğitim almadan, sertifikasız çalışmak zorunda kalanlar büyük bir tehlike altında kalıyor. Günümüzde birçok iş kolunda diploma veya ustalık belgesinin yanında MEB onaylı sertifika gerekiyor.  Halk Eğitim Merkezi işbirliğinde sanayide çalışanlara yönelik başlattığımız eğitimlerin önemli bir eksikliği gidereceğini düşünüyorum" dedi. 
Başkan Oğuz, halen sanayide çalışanlara yönelik mesleki eğitimlerin çalışmaya hazır potansiyel işgücüne yönelik olarak da gerçekleşeceğini kaydetti.